Galenskap

Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 28 februari 2010 20:42

Grå himmel, riktigt dystert. Solen som försöker komma fram. Slask. Regnpölar.

Levande ljus. Rutiga dukar. Italiensk resturang. God spagetthi, dock väldigt mättande. Känna lukten av latte. Moster som skruvar av locket på sockret och inte kan skruva fast den igen. Chokladglass som smälter i munnen.

Kortfattat om hur det var att äta ute med mamma, pappa, syrran, moster och hennes två barn, mormor och Åke.

Syrrans kompis Rebeckas pappa jobbade där. Han kände igen Jessica och bjöd henne på drinkar.

Trevlig kväll fast mamma, syrran och pappa blev smått irreterande på varandra imellanåt, som alltid.

Av Johanna - 27 februari 2010 22:11

        

Åkte in till stan runt ett tiden, med tanke på att Kinesbarn inte skulle in så kunde jag åka in senare idag, tehe. Gick och träffade Emma o hennes mamma som var inne på Pepper. Haha, Emmas mamma är tuff!

Sen mötte vi Sandra. Som typ blivit smått fjorits, whuuut!?

När vi var på Nils Ericsson terminalen träffade vi på Johan och Adam som väntade på Elin och Ida. Så vi gick runt med dom ett tag. Och lite då & då när vi stötte på varandra inne i stan.

Och så träffade jag Esther! Så nu har jag fått köpt leopardstrumpbyxorna, awesome. Ska nog använda dom redan imorgon när "hela" släkten ska ut på resturang, ihi. 

Emma och Sandras turkar var inne i stan idag, som vanligt. Och min asiat, haha.

 

Elins pussar är mumsiga. Bara så ni vet.

 

Och jag är shoppingberoende som inte kan spara pengar, och köper onödiga saker hela tiden. ehehe.

 

Jag vill se I Love You Philip Morris, Farsan och Alice I Underlandet.

 

Och jag är fotosugen, men har inga idéer på lager.

Av Johanna - 27 februari 2010 11:34

Lyssnar på Mötley Crüe - Girls, Girls, Girls och ska snart börja göra mig iordning inför stan. (Kortis-)Emma och Kinesbarn ska in, ihi. Sen får vi se fall det kommer några andra, det är jag säker på, för det är alltid så.

 

Vaknade först 08:17 idag. Uäh. Sen runt tio, och sen bara för 20 minuter sedan ungefär. Inte kul att man har vant sig med att gå upp tidigt pga skolan, uschusch.

 

Men nu ska jag leta fram plattången och rota i min gaberob, tingeling! 

Av Johanna - 26 februari 2010 23:06

When you said my name this time, it wasn't the same


Lately you won't call me baby
Is there another lady
Is she the one you call baby, maybe
My baby, is she the one you call baby
Cause every time you fake me it breaks me
And lately you won't call me

 

Tell me what's her name, tell me what she's like
Tell me all about the girl who stole you from me
Is she beautiful, can she do it right
Or is it just because she gives it up so easy
Where is she tonight, where can she be found
This time tomorrow I will be your only

Av Johanna - 26 februari 2010 20:47

  

satan vad ont det gör,

när du sårar mig så som bara du kan.

jag älskar dig men fan vad vi håller på.

åh, jag saknar sommaren då jag kunde kalla dig för min för en dag.

men, du är alltid min Mirakelpojke.

 

Dom senaste skoldagarna har varit hyfsat bra, faktiskt. Eller ja, det är alltid som roligast efteråt när jag får sällskap av Oscar och Mattias. Häromdagen bärde Oscar ut mig från bussen. Smått pinsamt med tanke på att alla i bussen kollade plus att jag väger ton så jag gillar inte att bli bärd, hähä.

Oscar kan inte stava. Och enligt han kan atomer ha kalas. Det stod i alla fall något sånt i hans NO bok som jag "råkade" kolla igenom när vi delade upp oss i grupper. "Nör monga atomer... blablablablabla... sama.... blablablablabla.... kuna... blablablablablabla.... kalas." <- Hans stavning äger! Och det stod nog inte kalas egentligen, tror jag. Fast det såg ut som det. Tehe, jag är smått lättroad.

 

Kanske stan imorgon. Blev en snabbis idag. Köpte röda filuren på bilden. m-hm!

Haha, träffade inte Esther idag heller, hmpf. Men det kanske blir imorgon. Tredje gången gillt?

 

 

Av Johanna - 25 februari 2010 18:32

Ska egentligen göra matte. Men orkar inte. Jag börjar förstå varför jag får så dåligt på alla matte prov, antingen räknar jag ingenting alls eller när jag väl öppnar matteboken fjantar jag bort tiden och lyckas bara göra några få uppgifter, sååå duktig! Fick IG+ på provet vi fick tillbaka idag, eheh.

 

Men ska äta tårta som blev över från igår. Och KANSKE göra matte senare. Ska i alla fall fortsätta att lyssna på andras spellistor på Spotify och se fall jag finner mig nån ny musik.

Av Johanna - 25 februari 2010 08:15

Gick upp för 45 minuter sedan. åh, jag orkar inte skolan! Jag vill sooova. Kan det inte snöa liiite till så man måste stänga Gamlestadskolan också? Det skulle vara underbaaart!

Imorgon blir det stan en snabbis. Träffa Esther, och då ska vi verkligen träffas den här gången, och springa in på Lagerhaus o utnyttja min rabattkupong, haha.

Av Johanna - 24 februari 2010 21:00

dissa att jag ser tjock och gravid ut.

jag tänker inte sitta och hoppas på att ett mirakel ska hända,

jag ska våga chansa igen, våga leva och upptäcka världen

- utan dig. det är dags att gå vidare, det är snart ett år sen nu,

och jag har hela livet framför mig. det är inte rätt tillfälle att dra ihop

sig och tro att allting går under pga en kille som lekte med en, nej,

jag ska försöka leva igen, våga ta risker och se vart det leder.

ett liv utan dig och din falskhet. men jag kan inte sluta tänka på dig.

du har satt ett spår efter dig som får mig att vilja spy. smutsig. jag

känner mig smutsig. jag är smutsig. du har smutsat ner min kropp.

Ovido - Quiz & Flashcards