Galenskap

Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna - 30 juni 2010 21:57

Syster,

Vart har vår kontakt försvunnit? Varför har kontakten försämrats så mycket?

Vi måste hålla ihop, vi är änglasystrar och är menade att ha varann i varandras liv. Jag saknar år 2008. Jag saknar dig.

Vissa säger att livet förändras med tiden. Men det betyder väl inte att vi måste få sämre kontakt för det? Fastän vi pratas vid så sällan, och inte träffas så ofta längre, så jag kan inte se ett liv utan dig.

Syster,

Du har påverkat mitt liv. Och det du gjort är oförglömligt.

Tiden då vi stod varandra så nära kan ingen ta ifrån oss. Allt som sagts, allt som gjorts, inget eller ingen kan ta ifrån oss det.

Jag är glad att jag fått vara en del av ditt liv. Fått se hur du förändrats, utseendemässigt, med tiden. Du är äckligt vacker.

Vad som än händer, hur vår kontakt kommer se ut om 3 år så ska jag tatuera in ett porträtt av dig. Okej? Den tanken har jag gått runt med i nån månad nu.

Jag älskar dig, käraste änglasyster. För.all.tid

Jag saknar år 2008. Jag saknar vår kontakt som verkade så oskiljbar.

Jag saknar dig.

Jag vill att det ska bli som det var förut. Du spred glädje, gjorde mig så glad och stolt. Det gör du fortfarande, men inte på samma sätt..

Syster,

kommer det bli bättre snart

eller måste jag det som jag fruktar mest,

förberedda mig på att det kommer bli ännu sämre?

Av Johanna - 30 juni 2010 20:39

Och varje gång du möter min blick
blir min värld en aning större
Varje gång du möter min blick
hör jag ditt hjärta ge mig blod


Varje gång du möter min blick
så vet jag vem jag är


Varje gång du möter min blick
går en störning genom ljuset
Varje gång du möter min blick
så vet jag vem jag var

Av Johanna - 29 juni 2010 19:38

  

  

  

Jag är full. Och jag gillar det. Glad för ingenting, precis så som jag vill ha det. Jag minns nästan ingenting från dagen. Bara att jag varit med Katta hela dagen, att en vid emotrappan köpte ut bubbelvin åt oss, vi mötte Victor vid Järntorget, jag var nära på att ramla i fontänen som vi satt vid, hur snurrigt allting blev, och hur jag smått började nyktra till när jag var på bussen påväg hem.

En sak som är oklart är om vi verkligen var på McDondals eller inte. Det känns som det, ändå inte. Jag har för mig att jag hade en hamburgare i handen när vi gick mot Centralen men jag vet inte?

Sitter med huvudvärk och har druckit överdrivet mycket med vatten. Känns som att huvudet ska explodera närsomhelst, mindre kul.

Men jag har haft det väldigt trevligt idag, av det jag kommer ihåg.

 

Förlåt Katta, som har fått dras med mig hela dagen idag! Med tanke på att jag är lättpåverkad och vinglade mig fram när vi gick från Slottsskogen, haha..

 

Är påväg att somna emellanåt. Ibland, lite då & då, blundar jag i några sekunder och det känns som att jag ska somna, så jag vet i alla fall en som kommer somna gott i natt! 

Av Johanna - 28 juni 2010 23:07

Sitter och lyssnar på Kill Hannah.

Ska snart lägga mig i sängen och läsa en stund.

Känner att det blir extra mysigt nu när mamma bytte till mitt rosa Hello Kitty lakan.

Grävde i min ena byrålåda och fann mig min Deathstars tröja alldeles nyss. Saknar 8/2-09 då jag stod längst fram på deras konsert, när dom spelade på Brew House och jag fick SkinnyDisco's plektrum. Fina tider!

På tal om konserter vill jag gå på All Time Low som kommer till Brew House nån gång i början av augusti. Dissade ju dom förra året såatteh.. funderar på att gå i år. 

Kollat klart på båda The Ring filmerna nu. The Ring 2 är kass. Första filmen är rätt bra, faktiskt.

Blev sugen på att kolla på TV nu.

Kanske kan kolla på Ice Age 3?

Ska nog dygna, med flit. Inte ligga vaken i sängen hela natten, som jag brukar alltså. Utan göra saker natten ut. Kolla på TV, SMSa, läsa, osv.

Fast näää.

Jag ska nog läsa i alla fall.

Av Johanna - 27 juni 2010 23:44

du tror säkert att jag inte bryr mig

men jag bryr mig fan mer än vad du nånsin kommer att göra

återigen vågar jag inte berätta

hur mycket jag saknar dig

med tanke på att du blev sur sist

är det här verkligen slutet, eller kommer du

komma tillbaka igen?

du förstår, jag kan vänta i 9 månder till

bara du nån gång kommer tillbaka

och återigen ger mig en ny chans

för jag lovar,

den här gången ska jag klara det

Av Johanna - 26 juni 2010 22:47

Det är inte förrän jag hugger in på den efterlängtade vaniljglassen

som jag känner det. Bitar. Små vita bitar i glassen.

Och det är då jag förstår,

dom försöker ta död på mig. 

Av Johanna - 26 juni 2010 20:03

  

  

Åkte in till stan idag, runt ett tiden.

Mötte upp Katta, Robin, Sophie och andra filurer inne i Nordstan(som förövrigt stått öde hela dagen idag med tanke på att alla affärer har stängt på midsommardagen). Satte oss ute, på "emogräset" utanför GöteborgsOperan och emoade oss.

Sen satte jag och Katta oss lite för oss själva och hade skojsigt. Pratade bland annat om att ha irländsk julafton ute på ena bryggan vid hamnen som ligger alldeles bredvid gräset, haha skulle var't awesome!

För er som inte vet vad irländsk julafton; Man ska snurra ett x antal varv, oftast 20. Sen ska man försöka träffa en boll och skjuta i mål.  

Mitt i allt fick vi syn på en fiskmås som försökte ta sig fram, men som inte kom nån vart för att det var motvind. Och så störtdök den ner i vattnet tre, fyra gånger. Så förjävla roligt ut!

Sedan orkade vi inte vara inne i stan längre, så vi hoppade på en spårvagn och åkte iväg. Resten av dagen spenderades på en äng, där ett flertal personer grillade, spelade fotboll, spelade kubb och grejjjs.

 

Jag; "Jag ser något grönt.."

Katta; "TRÄD!"

Jag; "Näää.."

Katta; "VA!?"

Jag; "Gräs!" 

 

Fast det var Robin som gjorde hela dagen, fakiskt.

"Jag är man som gillar mus...kler!"

HAHAH

Av Johanna - 25 juni 2010 12:55

Glad midsommar!

Senare på dagen ska jag, mamma och pappa in till grannen. Annars så är det inget speciellt som händer idag. Skulle mycket hellre velat höra fall nån langar fest men näää, är tvungen att vara hemma.

Hur ska du "fira" midsommar?

 

Jag får snart panik. Vill sätta i linserna. Jag kan inte visa mig i glasögon, seriöst. Ser knas ut i dom. Visst har grannen och hans familj sätt mig mer i glasögon än i linser med tanke på att jag hade glasögon i 11 år innan jag äntligen kunde skaffa linser som jag bara haft i snart 2 år, men ändå. Ögat är fortfarande lite rött som ni säkert förstod.

  

Ovido - Quiz & Flashcards