Galenskap

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna - 31 augusti 2010 19:52

Vill köpa nya tröjor, linnen, byxor och nytt smink. Ge mig pengar!

Var inne på hm.se förut, hittade en helt okej jacka som jag nog ska köpa fall jag hittar den i H&M affären inne i Nordstan, inte helt säkert att den finns i affärerna med tanke på att jag hittade den under Shop Online såatteh..

Jag är egentligen inte så mycket till jackor, trivs (mycket) bättre i munkjackor men den här var faktiskt rätt fin..

  

Haha, jag smsade 118 800 (brukar göra det sometimes när jag är påväg att dö av tristess) bara för några få minuter sedan, frågade random frågor om Henrik Berggren. Svaret blev en adress, haha wtf?

Enligt rykten bor han fortfarande kvar i Västra Frölunda såatteh.. Ska nog, för skojs skull, dra med mig tvillingarna Pernilla & Sofia eller Katta dit nån dag bara för att. Då kan man ju dra till Musikgatan aka Cruel Town när man ändå är där, eheh..

På tal om Henrik och Cruel Town; med ett BD märke på ena jackärmen blir jackan nog aningen finare, m-hm!

Av Johanna - 30 augusti 2010 13:30

 

    

Slutade skolan för ett par timmar sedan. Vi hade bara en riktig lektion, sen hade vi "utbildning" i ca två timmar. Vi fick våra laptopar idag så vi var tvunga att sitta i Bamba och få instruktioner osv.

Man får ta hem sin laptop när man vill, pretty awesome dude! Med tanke på att den inte ger ifrån sig ett enda brumbrumljud utan är helt knäpptyst så lär jag ligga vaken om nätterna och surfa på den när jag inte kan sova, vilket då lär bli en hel del, hehu.

 

Mamma har bakat kladdkaka. Bara för att hon har bjudit över sin arbetskamrat på fika. Så dom kommer la närsomhelst, för dom slutar halv två och det bara tar några få minuter att gå från dagiset hem till oss såatteh... Tycker dom ska skynda sig, vill ha en bit, haha.

(:

Av Johanna - 29 augusti 2010 16:47

  

Imorse var jag snelhest och gjorde frukost till mig och mamma.

Sen var jag doktihest och gjorde matte, läxa tills på torsdag såatteh..

Lagt upp två videos på Youtube, från Henrik Berggren konserten, lägger nog upp dom här på bloggen snart också.


Måste seriöst köpa nytt puder snart. Ska nog fråga Elin, jag suger på det här med att hitta bra sminkmärken.


Skola imorgon då, med tanke på att vi inte ska ha Elevens val slutar vi elva! Skönt? Som fan.

Av Johanna - 28 augusti 2010 21:17

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Av Johanna - 28 augusti 2010 20:40

Igår tog jag och Katta tåget upp till Norrköping, som sagt. Väl där väntade Kattas faster Birgitta.

Vi åt pizza och fixade till oss. Sen hämtade vi ut biljetterna och åkte till stället där konserten skulle hålla hus. Vi satt och köade i ca två timmar, tror jag. Har aldrig i hela mitt liv sett så många poppare på ett o samma ställe, haha.

Efter en stund så la Katta märke till Julia! Inte träffat ungen på väldigt länge.

När det väl var insläpp sprang vi till scenen, hamnade nästlängst fram. Julia och hennes kompis hamnade precis bakom oss.

En stund innan förbandet gick upp på scen började vi prata med några randoms som stod framför och bredvid oss. Om jag inte minns fel var dom från Stockholm och Eskilstuna. Fint folk det!

 

När självaste Henrik Berggren väl kom ut på scen. Åååh. Det var magiskt.

Han är så gudomlig vacker. Hans röst är så ren och fin. Man smälter inombords när han ler.

Det var inte förrän han sjöng When We Were Winnig som jag började bli tårögd och grät lite grann. Efter det var jag tårögd resten av spelningen.     

 

Efter konserten gick jag och Katta runt i området medan faster Birgitta var påväg för att hämta oss. Vi stötte på två tjejer som frågade fall jag eller Katta kunde döda en spindel. Det var lite småkul.

Väl hemma hos faster Birgitta satt vi alla tre i köket och pratade en stund.

Katta och jag fick äran att sova i bäddsoffan. Var helt slut så det gjorde inget att soffan var rätt hård och obekväm.

 

27 augusti 2010, finaste kvällen ever. Trodde aldrig att jag skulle få se Henrik Berggren live. Aldrig.

Tack Katta, för två riktigt awesome dagar!  

Av Johanna - 27 augusti 2010 08:19

Snart bär det av till Norrköping!

Eller rättande sagt om ca. 4 timmar.

Börjar bli aningen nervös nu faktiskt, eheh.

Jag smått hatar skolan för att vi inte våra skåp än, så måste gå runt med min väska full av kläder, kameror, smink osv.

Men ska packa det sista och kolla när bussarna går, hejhopp! 

Kommer hem imorgon kväll så kanske uppdaterar redan då.

Av Johanna - 26 augusti 2010 18:44

Dagen har gått fooort. Slår vad om att nästa vecka kommer gå äckligt segt, för då har jag ingenting att se fram emot längre.

btw, skolfoto nästa vecka..

Imorgon börjar jag 10:15 bara för att slöjdlärarna inte delat in oss i grupper än, så har bara en lektion, sen tar jag spårvagnen till Centralen, möter Katta och tar tåget till Katrineholm, sedan byter vi tåg och fortsätter vidare till Norrköping. 

Vi ska se Henrik Berggren. HENRIK BERGGREN.

Kommer bli superdupermega awesome!

Men ska börja packa så jag slipper tänka på det imorgon.

ihihi, IMORGON!

Av Johanna - 25 augusti 2010 14:57

  

Första skoldagen avklarad!

Det nya schemat är faktiskt rätt soft. Förrutom att vi slutar 15:20 på torsdagar.

Och nu i nian ska vi ha Musik, åååh. Johanna gillar't!

Vi har inte haft det sen sexan, hehu.

Josip(en kille i min klass)har tatuerat sig!! Ge mig hans föräldrar så jag också kan få tatuera mig?

Annars så är det nästan som vanligt.

 

Var't nära på att blåsa iväg ett par gånger idag. Nämen, det har blåst riktigt mycket idag asså. Inga sköna vindar direkt..

Ovido - Quiz & Flashcards