Galenskap

Alla inlägg under mars 2010

Av Johanna - 31 mars 2010 19:15

                                                             

Igår, den 30 mars, var det två år sedan jag och vackraste Pernilla träffades för allra första gången. Jag minns fortfarande hur vi stod i Gina Tricot, sa hej, kramades, stod och skakade av nervositet, pratade lite, väldigt liiite(nästan ingenting alls)och sedan var jag tvungen att gå, fail. Men åh vad den dagen förändrade mitt liv. Änglasystrar, förevigt. Vare sig vår kontakt blir sämre än vad den redan är eller blir så där bäst igen, jag älskar dig för alltid, för all evighet. Det är det minsta jag kan göra för att gottgöra dig, och det bästa av allt, jag behöver inte göra mig till, behöver inte tvinga mig själv att älska dig, jag gör det självmant och tröttnar inte. Och du blir bara vackrare med tiden, seriöst. Jag tyckte att du var så hemskt vacker dagen då vi träffades men du har förändrats så mycket, se på dig nu, äckligt vacker. Jag älskar dig. Jag ångrar verkligen inte att jag tog kontakt med dig, du har tagit mitt liv med storm.

Och igår var det också två år sedan Anders från Broder Daniel tog livet av sig. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta igår, två stora saker på en endaste dag. Och två olika saker. Lycka & sorg.

 

Imorgon är det sista skoldagen, sen blir det ingen skola på tre veckor!

Av Johanna - 30 mars 2010 23:45

Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig

Av Johanna - 30 mars 2010 20:27

I can make you smile when the blood, it hits the floor

Tell me, friend, can you ask for anything more?

Av Johanna - 30 mars 2010 18:59

  

  

 

Härliga vårväder! Solen har varit framme hela dagen, dock har det blåst en del.

Det var så underbart att gå till bussen(fastän jag missade den)när solen sken och värmde på ryggen och man hörde hur fåglarna sjöng.

 

Idag har det varit fotbollstunering i skolan, så började tjugo i ett. Stannade bara i 30-40 minuter, om inte mindre. Sen åkte jag, Nadja och Amanda till stan och sen vidare till Saltholmen. Förutom att det tar en sån lång tid att åka dit, var det riktigt fint och mysigt.

 

Gjort klart all svenska läxa som ska vara klart tills på torsdag, bara matten kvar, sen behöver jag inte stressa för att försöka hinna klart läxorna.

Av Johanna - 29 mars 2010 18:54

  

Regnat mer än halva dagen. Om det skulle ha åskat skulle jag säga att det var't riktigt mysigt, jag gillar åska. Medan mamma och syrran får panik när det åskar tycker jag att det är hur mysigt som helst, så länge det inte blixtrar bara!

 

Skolan har väl varit helt OK. Dock en mängd jävla läxor som ska vara klara tills på torsdag.

Börjar tjugo i ett imorgon, grymt skönt. Fast bara för att jag skippar att vara med på fotbollstuneringen imorgon kommer jag kanske få IG i idrott, hah. Ärligt, en enda fotbollstunering kan väl för fan inte påverka hela betyget om man ger sitt bästa under dom "riktiga" gympalektionerna, han måste väl driva med oss?

 

Åka in till stan och träffa käraste Ida direkt efter skolan på torsdag. Herregud vá länge sen, minns faktiskt inte när vi sågs sist, sjukt länge sen. Ihihi, åh bebu, jag längtar.  

 

Idag klockan 20:00 börjar Top Model på kanal 3!

Av Johanna - 28 mars 2010 22:30

Dessa sega, tråkiga söndagar. Usch, usch.

Skola måndag (imorgon) - torsdag, sen är det lov! Underbart härligt. Redan planerat att åka in till stan den lördagen. Resten av lovet får bli en överraskning. Bra överraskningar, hoppas jag. 

 

Jag saknar hans närvaro, hans beröring, hans beskyddande kramar, hans underbara leende, hans magiska skratt, hans ord, hans läppar, hans kyssar, och lyckan, kärleken och tryggheten som han hade med sig och lät sig smitta av sig.

Tårarna bränner som eld bakom ögonlocket. Och det gör ont att försöka hålla tillbaka.

Jag hoppas att våren och sommaren kommer bli de bästa, så jag kan få chansen att förtränga allting och få annat att tänka på. Fast jag vet redan nu i förväg att det kommer bli svårt i juni. I alla fall andra helgen.

Låt mig få komma in i eran värld, så jag kan få ha alla minnen tryckandes i bakhuvudet istället för att låta dom komma fram och plåga.

Av Johanna - 28 mars 2010 12:30

Words like violence
Break the silence
Come crashing in
Into my little world
Painful to me
Pierce right through me
Can't you understand
Oh my little girl

 

All I ever wanted
All I ever needed
Is here in my arms
Words are very unnecessary
They can only do harm

 

Vows are spoken
To be broken
Feelings are intense
Words of trivial
Pleasures remain
So does the pain
Words are meaningless
And forgettable

Av Johanna - 27 mars 2010 22:44

                   

Stan idag. Träffade Emma vid emotrappan. Coffe, Angelica och Angelicas kompis kom fram och hälsade på oss. Det var rusktigt länge sedan jag träffade Coffe. Helvete vad lång han är. I alla fall... Så gick vi, och då fick vi syn på Fredrik/Pinnen som vi var med ett tag. Sen skulle han träffa finaste Asta, så vi hängde på. Och Katta o Sandra kom precis efter, sen Angelica och hennes kompis.

För det mesta har jag tillbringat dagen med Katta. Katta hade med sig något fruktansvärt äckligt, hon hade blandat mangodricka med sprit som hon hade i en Ramlösa flaska, det smakade hostmedicin, INTE GOTT. Sandra och Emma försvann, svarade inte när vi ringde eller SMSa, diss. Men vi träffade på Amanda/Manda och Linda. Efter att ha träffat några av Kattas kompisar en snabbis fikade vi på Donken. Det var riktigt mysigt.

När Kattas kompisar ville att Katta skulle fixa fram cigg så gick hon fram till en random person på trappan, Viktor hette han tror jag. Rolig var han i alla fall, dock taskig som inte ville köpa ut. Fast en av hans kompisar frågade hur gamla vi var, och när dom sa 15 så frågade hon vad för slags cigg dom ville ha och sen så stack hon och kom tillbaka med ett paket cigg. Asnajjjs.

Och när vi var i Shock för typ andra gången träffade jag på Simon, åh det var äckligt länge sedan jag träffade pojken!

Efter att Katta och Angelica hade åkt hem, och Linda o Sandra åkt till Brew House och tappat bort resten av folket satt vi(Emma och jag)ovanför trappan med Sofia, och pratade om allt möjligt. Trevligt, trevligt. 

Köpt hårfärg nu också! Den hårfärgen som det var tänkt att jag skulle ha för första början. Så nu fattas bara blekningsmedel, sen så ska jag börja bleka igen och förhoppningsvis få vinrött. 

Ovido - Quiz & Flashcards