Galenskap

Alla inlägg under november 2010

Av Johanna - 30 november 2010 19:40

Passade på att gå till skolsyster idag under spanska lektionen imorse.

Både Åsa och skolsystern för lågstadiet undersökte mig.

Har Pityriasis Rosea, eller Medaljongsjukan som man också kallar det. Vilket är nåt virus av nåt slag. Man vet fortfarande inte vad det är som orsakar det. Det finns i alla fall ingen behandling för det, förutom vissa salvor som bara underlättar klådan. Prickarna kommer alltså försvinna av sig själva, om sisådär.. sex till åtta veckor(!!!). Kul att behöva gå runt med massvis med röda prickar(som jag fått på mage, rygg, armar, ben, hals osvosvosv)i så många veckor, jättekul..


Annars så..

På musik lektionen skulle vi mixa ihop egna låtar. Askul!

Ska lätt fortsätta med Garageband hedanefter. M-hm.


Ge mig pengar så jag kan köpa kläder Gina Tricot och smink från Make Up Store?

Av Johanna - 29 november 2010 21:05

Fått röda prickar lite överallt på magen och ryggen. Haft det sen igår, och hydrokotisonen har inte underlättat någonting. Å så har såret precis nedanför bröstet fortfarande inte försvunnit helt o hållet än.

Och så är jag ju förkyld, haft ont i magen osv.

Mamma vill åka in till akuten redan ikväll. Jag vill avvakta, se fall jag kan få tag på skolsyster imorgon fastän hon är så sällan är där. Pappa söker på alla möjliga sjukdomar via nätet.

Vill inte åka till akuten. Vill inte bli inlagd igen. Men kroppen är ju inte som den ska, någonting är det ju..

Av Johanna - 29 november 2010 17:36

Under bambarasten idag åkte jag och Nadja in till stan.

Vi gick till Pop Boutique så jag fick köpt toppen som dom hade lagt undan åt mig, å så gick vi till Rockhouse där jag köpte en julklapp till storasystern min. M-hm. Det var väldigt varm & mysigt hos Pop Boutique. Aldrig varit där innan. Och han som jobbade där var väldig trevlig. Fast deras provrum är lite.. weird, haha.


Fick veta genom Nonno, bara för en liten stund sedan,

att Lusserocken ska hållas i år igen!

Tänk om Han kommer vara där?

Samma plats, samma tid.

Ett år senare.

På ettårsdagen.

Ångest.

Av Johanna - 28 november 2010 18:36

Nu får det allt ta o sluta snöa.. 

Av Johanna - 27 november 2010 16:52

Att förkyldning kan bli så mycket värre bara under en natt. Knarkar halstabletter, nässpray och värktabletter fastän det inte hjälper så värst mycket. Har konstant ont i huvudet, näsan rinner 24/7 och halsen gör förjävla ont. 

Det är inte förrän man blir sjuk som man förstår hur bra man mår när man är frisk.


Tvingat i mig lite mat och försöker att inte somna. Härligt att man är hängig en stor del av dagarna när man är förkyld! Fast nä..


Ahjuste! Mormor & Åke var här förut. Då fick jag en DVD; Tim Burton's Alice I Underlandet. Såg klart den för knappt en timme sedan. Inte alls lite efter med att se den, näää, inte alls..


Om ca. 25 minuter ska jag, mamma och pappa åka till Bergakungen o se Harry Potter. Awesome!

Av Johanna - 26 november 2010 18:32

Sitter och hungrar ihjäl. Vart håller pappsen hus någonstans? Han slutade ju för tre timmar sedan! Ge mig mat!!!


Börjar bli förkyld. Ont i halsen och snorar runt. Askul.. Fast nä.

Fryser fastän jag har på mig en stickad tröja från Gina Tricot och virvlat in mig i en filt. Inte okej.


Om närmare 50 minuter är det pulverdags, så då får jag åtminstone "äta" något. M-hm!


Nejmen seriöst, pappa får ta o komma hem med mat typ.. nu!

Av Johanna - 25 november 2010 20:11

Kom hem från stan för en liten stund sedan. Varit på öppet hus hos Cybergymnasiet. Verkade vara sisådär, det bästa var väl tiderna; man börjar klockan 08:00 och slutar 13:00 varenda dag. Dock har man inget höstlov, inget sportlov och "bara" 7-8 veckors sommarlov. Men skolan i säg var väl.. sådär. Fotostudion kunde ju var't lite bättre, och skolan kunde ju varit aningen större.


Vår ena granne skaffade hund häromdagen. En sötful liten hund. Jag och syrran kommer få vara hundvakt en hel del, ja. Vi var ute och gick med vovven idag innan jag och pappa åkte till Cyber. Alltså, den hunden är förjävla jobbig..


Åh, två Idol 2010 allbum finns på Spotify! Eheh. Typ hej jag kommer lyssna på Jay och Daniel en hel del nu ja!



Av Johanna - 24 november 2010 21:00

Blev precis klar med engelskaläxan. Duktigt av mig att göra den kvällen innan, ah. Jätte..


Förövrigt så sitter resten av familjen uppe i varsdagsrummet och smaskar i sig godis. Är jag godissugen? Nej, faktiskt inte. Tacka pulvret som minskar sötsuget!


Dör snart av tristess. Klockan är bara nio. Har absolut ingenting att göra. Är inte trött, för en gångs skull, så kan inte sova fastän det verkar så lockande.

Så ska nog gå upp och kolla på TV med de andra direkt efter jag skrivit klart inlägget. Om jag blir det minsta lilla läskad av allt godis så springer jag raka vägen ner till mitt rum, aki? Aki, aki.

Ovido - Quiz & Flashcards