Galenskap

Alla inlägg under april 2010

Av Johanna - 30 april 2010 19:55

Hur lyder era planer nu under Valborg då?

Någon som ska eller har sett nån brasa än?

 

Själv skippar jag allt firande fullkomligt.

Sitter och tänker på onsdagen, tehe.

Emma; "Do yu want some cääändiii?"

Och man kan ju inte låta bli att sakna Andy en aning, haha åh.

 

Lust att fota nu när fina blommor har blommat ut. Ge mig fint väder! För det är inte så värst mysigt att fota när det är regn eller mulet, faktiskt.

 

Näää, om man inte skulle gå upp och kolla på True Blood avsnitt, virvla in mig i min glassfilt från Lagerhaus, äta vaniljglass med choklad- och vitchokladsås och bara ta det lugnt resten av kvällen?

 

ANDY! ♥

Av Johanna - 29 april 2010 20:15

 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

     

 

Foto · Musik
Av Johanna - 29 april 2010 19:31

Igår när jag kom fram så fick man sitta och vänta inne i självaste Brew House. Det var jag, Emma, Therese och några andra som var där, plus dom som arbetade. Emma och Therese som hade varit där sen ett hade träffat och växlat ett par ord med sångaren i My Passion. Och någon från Kill Hannah hade bjudit dom på kaffe. Så på ett sätt ångrar jag att jag inte hade skippat flera lektioner från skolan och åkt in tidigare. Fast det var några bandmedlemmar som kom och gick hela tiden, typ. Och så Andy var ju social, rolig och pratglad. Så det gjorde inte så värst mycket att jag missade en hel del.

Sen när det var ungefär två timmar kvar var alla som skulle på konserten gå ut och börja köa. Och till råga på det pissregnade det minst 1 ½ timma. Och jag som inte trodde att det skulle bli sånt skitväder hade inte tänkt på att ta med mig paraply eller ta på mig en annan munkjacka med luva, så när vi äntligen kom in så var mitt hår ganska så lockigt, haha, inte fint.

När dom väl släppte in oss till självaste lokalen så sprang och knuffades alla. Men vi kom i alla fall längst fram!

Royal Republic var inte så där jättebra, men vissa låtar var helt okej.

Sen när det var My Passion, åh, dom är så underbart bra live. Laurence, sångaren, har en sådan fantastisk energi så det finns inte. Fast han hade nog en aning mer energi sist jag såg dom, 2008.

Fast inget av det under förbanden kan slå Mat Devine's magiska sångröst. Eller, hans röst överhuvudtaget.

Sen när alla gjort sitt uppe på scen så var några bandmedlemmar från My Passion utanför. Och Laurence kände igen Emma, haha. Jag lät honom skriva på min biljett. Fast inget slår att han skrev; "To Emma, our smallest fan" på hennes nyinköpta tygväska, haha! Sen stack jag, för jag var så sjukt trött. Och bara för det hade Kill Hannah kommit för att träffa fansen inte så långt därefter..


Bilder från dagen kommer i ett enskilt inlägg. m-hm!

brb

Av Johanna - 28 april 2010 14:15

brb, springa till bussen, köa och sedan se My Passion & Kill Hannah

Av Johanna - 27 april 2010 20:57

Tränade idag för första gången på tre, fyra veckor. Kändes som att jag skulle spy under vissa övningar, åh vad jag är otränad.

Andra dagen i skolan också då va, inte kul nånstans. Prov i Hemkunskap imorgon.

Är opepp inför imorgon. Kill Hannah måste göra väldigt bra ifrån sig, om inte, så var det bara onödigt att jag gick, om jag inte råkar bli alldeles världspepp under dagen imorgon.

Men nu ska jag glo på Desperate Housewives, ciao.

Av Johanna - 26 april 2010 19:37

Tre veckor, känns som år. Känns inte som att jag satt vid skolbänken för tre veckor sedan, näää. Tror nog att jag inte är den enda i klassen som kände så idag, man märkte på dem flesta att dom också tyckte att det kändes underligt att vara tillbaka till skolan igen.

Dagen började med utegympa, springa 3 km. Frös som fan, sprang bara i en tunn t-shirt och overallbyxor som jag köpte från handbollen för ett tag sedan. Och så började mina knän krångla efter ca. 1 km, så fick plåga mig själv en aning för att inte få IG. Kom in på tiden 25:00:00, haha. Christer när han såg mig komma springandes i skogen; "10 SEKUNDER, KOM IGEN, SPRIIING!" åh vad jag hatar när folk är såna. Men klarade mig i alla fall, bra det.

 

Imorgon är det sovmorgon som det är varenda tisdag. Skönt att kunna gå upp runt nio och sega på morgonen.

Av Johanna - 25 april 2010 17:30

Ge mig 100 kr så jag har råd med min nya kärlek; skor från Kawaii Shop/Design.

Tack vare moster som gav mig pengar så är det bara 100 kr som fattas nu, håhå. Ska nog strunta i att köpa en T-shirt på konserten på onsdag,

jag ska köpa skorna istället, m-hm!

Och jag ska köpa skorna alldeles själv, så jag kan få ett par nya converse av mamma innan sommarlovet, för hon skulle få rådamp annars, m-hm!

Tycks?  

Av Johanna - 25 april 2010 11:59

Vaknade bara för några minuter sedan.

Om ca. tre timmar ska moster komma. Och Jennifer. Nathalie och Lars ska tydligen inte hänga med.

 

I fredags innan jag skulle ta bussen hem fick jag välja något från Kawaii Shop/Design, något under 100 kr. Så valde en glåglittrig eyeliner för 40 kr. Så hade 60 kr kvar. Och nu efter jag kollat in på Kawaiis hemsida så ska jag nog ta ett par lösögonfransar för 59 kr. Svarta med glitter. Inte precis såna jag egentligen vill ha, för jag vill ha några som verkligen är lååånga. Men med tanke på att jag får det gratis så ska jag väl inte klaga.

  

Skolan börjar imorgon, uschuschusch.

Inte varit i skolan på tre veckor, men det känns som flera månader.

Uschuschusch.

Och vi ska ha ett prov på NO:n, haft tre veckor på mig att plugga men ingen blir väl direkt förvånad när jag berättar att jag inte pluggat ett skit?

Ovido - Quiz & Flashcards