Galenskap

Alla inlägg under mars 2011

Av Johanna - 31 mars 2011 21:31

             

Av Johanna - 30 mars 2011 19:06

 

3 år sen idag, r.i.p Anders Göthberg.

Hold on to your dreams

Och idag är det också 3 år sen jag träffade finaste Pernilla för allra första gången!

TRE ÅR!

_____________________________________


Förkyldningen har blivit ännu värre. Varit hur trött som helst, och mått illa hela dagen. Skulle inte förvåna mig om jag har gått runt med feber i skolan. Sov nästan 2 timmar förut när jag kom hem från skolan, var alldeles förvirrad sen när jag vaknade för att det kändes som om det var en ny dag, haha!

Av Johanna - 29 mars 2011 23:00

Suttit och spelat gitarr en stor del utav kvällen. Måste börja lära mig fingerplock nu när jag kan ackorderna någorlunda bra. Åh, vad jag ångrar att jag valde just den låten.

Men tacka pappa som är självlärd, som kan hjälpa mig med det jag verkligen behöver kunna. Snart är det april, och sedan maj.

Kommer jag verkligen hinna att lära mig allting?

Ska göra mig lite te, och leta fram halstabletter.

Börjar bli förkyld nu igen, usch då.

Av Johanna - 28 mars 2011 19:41

Är det bara jag, eller har man det svårare än vanligt att somna på söndagskvällarna?

Idag var klassen på Teater Jaguar. Helkass s.k teater med tanke på att man knappt uppfattade handlingen, men när dom satte igång att spela och sjunga för full hals kändes det som om man var på en lokalbandspelning, åh. Skillnaden var att vi satt ner, förstårs.. Gud, jag måste höra med Björn när Into The Sky ska ha sin nästa spelning, fan vad jag blev pepp att gå på lokalbandspelning igen.

Efter teatern åkte jag, Nadja, Jennie och Jennifer in till stan. Vi gick till Max hambrugarresturang och köpte varsin lyxshake och burgare. Köpte vinröda strumpbyxor från Indiska. Såg Robin och Jakob. Jennifer började tjafsa med väktarna. Gick sedan runt halva Nordstan bara för att. Skulle egentligen plugga inför läxförhören som är nu på fredag när jag kom hem förut, men råkade visst fastna framför TV:n och kollade på film med pappa. Nu sitter jag och kollar på Family Guy och funderar inför morgondagen.


Melpo Mene – To Be Someone

Av Johanna - 27 mars 2011 19:50

 

Jag börjar tro att självaste Henrik Berggren återigen har någonting på gång.

Hoppas, hoppas, hoppas!

Skulle verkligen inte tacka nej till att få se honom live igen alltså!

För övrigt sitter jag i min nya stickade tröja från Myrorna, som kliar nåt fruktansvärt. Men annars är den hur mysig som helst.

Ska se fall jag hinner ladda ner Photoshop innan det blir glass och tvtittande tillsammans med familjen.

Av Johanna - 26 mars 2011 12:25

Solen skiner och värmer. Ska snart byta till vardagskläder, orkar inte med pyjamasen längre. Idag kommer kusin Nathalie på besök. Likaså den här gången ska hon stanna här tills imorgonkväll, precis som förra gången när hon var här. Planerar att ta med henne ut i solen, på en fin vårpromenad och fotografera lite grann. Vädret är perfekt idag. Önskar att varje dag kunde vara så här. Men snart är det sommar, då kommer det bli ännu bättre än vad det är nu.

Idag ska jag beställa hem lite kläder från H&M. Två klänningar och två par byxor. Kan aldrig få nog av nya kläder. Aldrig.

Funderar på om jag ska klippa av ytterligare lite till utav håret? Så det går precis ner till axlarna, nu går det ju strax nedanför.. Har bara lust att ta fram saxen, och klippa av ytterligare 7 cm till. Får se, ska i alla fall inte göra det själv, ska se om jag känner någon som kan klippa någorlunda bra som får göra det. Sen får jag se om jag nöjer mig eller om jag fortfarande vill ändra på det.

 

Miss Li – I heard of a girl

Av Johanna - 25 mars 2011 17:12

Imorse, på hemkunskapen, gjorde vi våfflor. Åt minst fem styckna, om inte mer! Mådde riktigt dåligt efter det. Åkte sedan till Avenyn för att gå på skolbio. Såg "I rymden finns inga känslor", och den är lika konstig som alla säger! Faktiskt.

Snart middag, snart mer våfflor. Vågar inte riktigt tänka på hur dåligt jag kommer må ikväll alltså!

Ovido - Quiz & Flashcards