Galenskap

Alla inlägg under oktober 2010

Av Johanna - 31 oktober 2010 20:32

Varit uppe i Uddevalla hela dagen. Lite sådär halvsegt som alltid.

En katt står utanför mitt fönster och mjauar. Sjukt jobbigt.

Lillkusinen ska sova här i natt. Hoppas fan att hon inte snarkar.  För då lär jag inte kunna sova i natt.

Är astrött. Orkar egentligen inte skriva.

Därför ska jag nog palla mig upp och kolla på TV.

Imorgon ska jag träffa Pernilla och hennes kompis Sebastian. Smått längtar, för jag känner på mig att jag kommer sitta hemma och sega en hel del nu under lovet.

Av Johanna - 30 oktober 2010 12:37

Åt precis årets första pepparkakor.

Mamma och pappa som var't o handlat hade köpt med sig två burkar pepparkakor.

Julstämmning, härligt asså!

Fast nä.. Inte så värst.

Fast blev rätt så sugen på julmust nu bara för det.

hm.

Nä, ska börja göra iordning mig och sedan åka en sväng till Partille.

Av Johanna - 29 oktober 2010 22:25

Nyss beställt två par leggings från Topshop.com.

Länge letat efter svarta leggings med vita hjärtan, så blev överlycklig när jag såg att Topshop hade såna. Å så hittade jag ett annat par som också var lite småsöta, ihi.


 


btw, NU HAR JAG INGEN SKOLA PÅ TRE VECKOR, FUCKIN' AWESOME DUDE!

Av Johanna - 28 oktober 2010 17:13

Kom nyss hem från stan.

Idag hade vi bara en lektion. Under den timmen då vi egentligen skulle ha NO gick hela klassen till skolsyster för att hon skulle skjuta upp något i munnen  på oss.. flår eller vad det heter. Det smakade banan, uäk. Direkt efter det hade vi NO prov(istället för mattelektion), och sedan skulle alla åka till olika gymnasium. Påväg till Munebäcksgymnasiet, stannade jag och Jennie(Nadja var sjuk så jag drog med Jennie istället, hihi)inne i stan en stund, träffade vi hennes mamma och mitt i allt kom Jennie på att hon inte hade med sig sin väska. Hon hade alltså glömt den på spårvagnen. Hejåhå, så vi gick till flera olika ställen men varenda en sa att vi skulle komma tillbaka imorgon.

Sen på självaste Munkebäck var det rätt bra. Vi fick fika, satt o lyssnade på rektorn, sen vare rundvandring. Deras fotolektioner verkar asroliga! Och så har dom en egen radiostudio som alla elever får använda, astufft.

När vi gick till bildsalen och skulle få se hur det var där, var det en klass som hade lektion. Givetvis var det Markus/Flygplan och hans klass, haha. Och JoJo var där! Eller ah, hon praoar tydligen där men ah. Inte träffat henne sen Partillerocken. Det var trevligt att träffa dom. Eller ah, jag visste ju sen långt innan att Markus går där men... ah...

Sen åt jag och Jennie på McDonalds. Jennie ringde Andreas(hennes pojkvän), dom började småbråka så Jennie och jag skulle träffa honom vid Domkyrkan. Det var verkligen inte kul att stå och se på/lyssna när dom höll på. Verkligen inte.

Ännu ett exempel på att kärlek bara ställer till med problem. Ännu ett skäl till varför jag inte känner nån brådska med att hitta kärleken.

Men nu måste jag dra igen, ciao.

Av Johanna - 27 oktober 2010 19:23

Det är fortfarande ovant att ha tunt hår. Fast nu är det tusen gånger så lättare att tupera det men ändå.

 

Anyway. Idag på gympan hade vi akrobatik blandat med cheerleading och gymnastik. Asskoj! Så jag, Nadja och Jennie ska förhoppningsvis åka till Frölundaborg och vara med på en prova-på-träning nästa vecka. Asnice!

 

Matteprovet idag gick rent ut sagt åt helvete. Så hoppas att NO provet imorgon går aningen bättre.


Saknar alldeles för många just nu alltså. Speciellt Pernilla, Sofie, tvillingarna Sofia och Pernilla, och Malin. Ge mig lov! Bara två skoldagar kvar. Härligt! 

Av Johanna - 26 oktober 2010 19:10

Ahjuste, klippte mig idag. Inte sett/träffat Sandra, thaaa frisör, sen jag var fyra år, så ah, det var väl trevligt.

Så nu har jag uppklippt. Och snelugg. Fast sneluggen är inte värd att kalla snelugg. Det är ingen snelugg. Ingen idé att ha den framme ens. Ska klippa om den nån gång innan jul, hoppas jag.

Mitt hår som var förjävla tjockt innan är förjävla tunt nu. Känns konstigt. Inte okej. Jag gillade mitt tjocka hår. Faktiskt. Saknar det redan.

Får se fall jag klämmer in bild här på bloggen imorgon eller så. Inte för att man ser en sån stor skillnad men aja.

Damn, bokredovisning på svenskalektionen imorgon. Hatar muntliga bokredovisningar. Usch, usch.

Jag saknar mitt tjocka hår.

Av Johanna - 25 oktober 2010 18:48

Maybe it's not my weekend
But it's gonna be my year
And I'm so sick of watching while the minutes pass as I go nowhere
And this is my reaction
To everything I fear
Cause I've been going crazy I don't want to waste another minute here

Av Johanna - 24 oktober 2010 19:15

 

 

  

  

  

  

  

  

Ovido - Quiz & Flashcards