Galenskap

Alla inlägg under december 2010

Av Johanna - 31 december 2010 23:35

Om 25 minuter är det ett nytt år.

Såatteh..

Gott nytt år!

Av Johanna - 30 december 2010 22:50

Idag satte vi upp dom sista hyllorna, så nu är rummet äntligen klart!

Och så fick vi igång min platt TV, som hänger så fint över sängen, bara för en liten stund sedan. Asnice!

Nu är det bara affischerna som fattas. Seriöst, jag tycker att mitt rum ser alldeles tom och naken ut när det inte finns affischer på väggarna. Kommer givetvis inte ha väggarna fulla av affischer som jag hade innan, men måste ha åtminstone 10-15 styckna för att känna mig bekväm, haha.

Om någon är nyfiken så.. jag lägger upp bilder på rummet kanske redan på lördag. 

Men nu ska jag hämta lite godis, krypa ner under täcket och kolla på Broder Daniel boxen tills jag somnar.

Av Johanna - 29 december 2010 17:33

  

  

Tog bussen in till stan. Fick sällskap av Emeli, en filur som gick i samma skolan som mig innan, vi pratade om skolan, killar, piercingar och tatueringar.

Väl inne i stan mötte jag upp finaste tvillingparet, Sofia och Pernilla. Strax därpå kom JoJo, Joanna, Rebecka, Karin, Patrik och Arvid. 


När jag, Sofia och Arvid var i Shock såg vi Jocke, en som jobbar där. Sofia gick fram till honom för att hälsa, som alltid. Han ska tydligen sluta jobba där, vilket är rätt tråkigt för han är hur schysst och rolig som helst(och rätt snygg). Å så träffade vi Gabbi där också, inte sett ungen på flera månader!


Jag, Sofia, Arvid och Rebecka satt vid ett bord på McDonalds en bra stund och pratade o hade trevligt. Sen kom resten av folket, då gick vi och träffade Asta, Klas och några fler.


Vid Centralen, innan vi skulle skiljas åt, gjorde Pernilla sugmärke på mig. Mmmhmm, nu ser min hals si så där lagomt misshandlad ut.


Igårkväll, runt halv tolv tiden, målade jag och pappa listerna en sista gång. Det var lite kul att måla så sent in på kvällen. Dock så var jag tvungen att stå ut med stanken hela natten men ah..

Av Johanna - 28 december 2010 18:20

 

Spenderat dem senaste tre timmarna på IKEA med pappa. Vi köpte ett asfint klädskåp(som ser lite gammaldags ut), en mindre garberob med en spegeldörr, skrivbord, väggklocka, astuff bokhylla, nattduksbord och lite småsaker.

Innan vi åkte till IKEA målade vi alla lister vita, rätt roligt att måla faktiskt. Nästan allt ska vara vitt. Rummet ska gå i vitt och lite svart. Kommer nog bli fint. 

Ska försöka att inte ha så otroligt många affischer uppe på väggarna den här gången, haha. Funderar på om jag ska köpa några fina ramar från Gallerix och rama in vissa affischer, så jag slipper få massvis med små hål överallt på väggarna igen. M-hm. Det kommer nog bli bra.  


Igårkväll såg jag och pappa på en film som hette Orphan. Jättebra film! Förutom att ungen som det hanldar om är läskig som fan, haha. Men rekommenderar verkligen den filmen!


Är så jävla sugen på att gå på konsert. Inte gått på en "riktig" konsert sen när Kristian Anttila spelade på Liseberg. Vilket var i slutet av sommaren. Inte okej alltså!

Av Johanna - 27 december 2010 19:22

Inatt sov jag i syrrans rum, med tanke på att vi håller på att göra om mitt och hon sov borta. Mamma väckte mig kvart över nio. Medan hon och pappa handlade gjorde jag mig iordning. När dom kom hem åkte jag och pappa till Munkebäckstorget för att köpa målarfärg, sedan åkte vi till Ikea för att kolla på skrivbord, garberob osv. 


Påväg till stan så var det en bil framför oss som var sen med att blinka, så det kom som en överraskning att han skulle bromsa in en aning. Pappa hann inte stanna, det var så halt. Om pappa inte hade åkt om honom genom att åka upp på vägkanten hade vi troligtvis åkt in i bilen framför oss..


Väntade på Katta. Satt på en bänk i Centralen. När jag kollade upp från mobilen fick jag ögonkontakt med en man i 40 årsåldern. Han stannade upp.

"Varför ser du så ledsen ut? Det är ju nyår snart! *ler och gör tummen upp*"

Haha, ofta jag ser ledsen ut när jag bara sitter och väntar?


Det är nästan lite hemskt att vara inne i stan när det är mellandagsrea i dem flesta affärerna. Så jääävla mycket folk alltså!

Haha, när vi var i Monki så fick vi syn på Caroline, en som vi såg på tåget till Katrineholm, på tåget till Norrköping, i självaste Norrköping och sedan under Henrik Berggren konserten, och som vi sedan träffade på under en konsert på Liseberg bara någon vecka senare.

Och så såg jag Elin, som jag praoade tillsammans med på Kawaii Design i våras. Såg henne på en sushibar när jag och Katta hade varit på Barbarella.

Å så träffade vi på Niche en snabbis. Aslänge sedan jag träffade henne!


På bussen hem så fick jag sällskap av Jennie och hennes kusin. Det var trevligt, det var ett tag sedan jag träffade Jennie.

Av Johanna - 26 december 2010 15:23

 

Igår tog jag ner alla mina femtielva affischer, tidningsurklipp och fotografier från väggarna och gaberoben. Gick igenom alla hyllor, fyllde fem påsar som jag sedan gick ut och slängde i soptunnan som blev proppfull. Hittade också en massa saker som jag glömt av att jag haft under alla dessa år, vilket var lite småkul.


Idag har pappa burit ut allt från rummet, alla möbler förutom sängen.

Det är inte förän när vi tagit ner alla hyllor, tagit ut byrån, gaberoben, skrivbordet och allt det där som jag inser hur litet rum jag egentligen har, eheh.


Letat som en tok efter nya möbler på ikea.se. Och suttit o funderat på vilken färg som jag vill ha nu istället för babyrosa. Tror det blir marinblått. Det är fint.


Men nu ska jag hjälpa pappa att spackla, har ju små hål seriöst överallt på väggarna efter alla affischer..

Av Johanna - 25 december 2010 12:29

Hur var eran jul? Min var i alla fall rätt bra. Det var bara mormor, Åke och moster Rebecka som kom, så vi var inte så värst många vilket var rätt mysigt.

Klockan tre kollade vi på Kalle Anka, sedan åt vi god julmat, satt och pratade om allt mellan himmel & jord en bra stund innan vi satte oss i sofforna och delade ut julklapparna.


Jag fick;

- 32 tums platt TV (jag och syrran fick varsin)

- Broder Daniel boxen med extramaterial från filmen osv

- 3 st presentkort på Gina Tricot (över 1000 kr)

- 2 st presentkort på bio (200 kr)

- 1 st presentkort på H&M (500 kr)

- Kat Von D's ena bok

- Mascara

- Shower gel som luktar jordgubbe (MUMS!)

- Underkläder


Idag ska jag börja gå igenom alla mina hyllor, börja ta ner alla mina femtielva affischer och fotografier som jag har överallt på väggarna. För pappa har lovat att vi ÄNTLIGEN ska börja göra om mitt rum. Vi ska försöka hinna med att åtminstone måla om och köpa lite nya saker nu under lovet. Awesome!

Av Johanna - 24 december 2010 10:56

God jul allesammans!

Ovido - Quiz & Flashcards