Galenskap

Alla inlägg under september 2010

Av Johanna - 30 september 2010 21:47

Finns egentligen inte så mycket att säga om dagen. Dagarna bara flyger fram. Veckorna går så fort. Imorgon är det redan första oktober. Hösten är verkligen här. Snart är det jul. Snart är det julafton. Vet redan vad jag ska köpa för julklappar till mamma, pappa och syrran.


Saknar alltför många underbara personer. Många, många.


Kollade på inspelat LA Ink avsnitt häromdagen. Då sminkade några filurer över Kat von D's alla femtielva tatueringar. Hon är redigt snygg utan alla sina tatueringar.

 

Men ska ta och börja göra mig redo för sängs. Är dötrött, så ska läsa en stund och hoppas på att jag somnar rätt så snabbt idag. Tveksamt.


För första gången på nästan ett helt år.

Via ett videoklipp på Youtube. Haha.

Alla känslor bara bubblar inom mig.

Håller på att falla tillbaka.

Fan, fan, fan. Inte igen.

Av Johanna - 29 september 2010 19:46

    

Efter skolan idag mötte jag upp storasyrran min. Vi satt utanför Coop tills moster Rebecka kom med bilen. Hon hade med sig kusinerna, Jennifer och Nathalie. Vi åkte upp till mormor. 

Där fick vi godis och smink som moster Rebecka köpte på färjan när hon var påväg hem från Danmark. Och så åt vi mat, och som efterrätt moster Rebeckas goda kladdkaka.

Bråk hit. Bråk dit.

Ibland frågar man sig själv vad man gjort för att förtjäna den släkt man har.

När moster Rebecka skulle skjutsa hem mig och syrran tog vi vägarna om kyrkogården. Skäms lite, för det var första gången jag var där. Och det är lite mer än 6 månader sedan morfar gick bort.. Verkligen dåligt av mig.


När vi kom hem såg jag att kläderna som jag beställde från H&M för nån vecka sedan låg på min säng. Alltid lika kul med nya kläder! Eller ah, det var bara en ny BH och en långärmadtröja(!!!)men ändå. Nej, jag är inte sjuk, men jag ska nog börja köpa allt fler långärmade tröjor hedanefter, faktiskt!

Av Johanna - 28 september 2010 22:26

She's trouble in a tank top
Pretty little time bomb, blowin' up
Take you down, living in the radio
Lost in the stereo sound

She's dancing alone
I'm ready to go but she's so
Lost in stereo, lost in stereo
She's out of control, so beautiful
In stereo, lost in stereo

And I've been waiting for so long
But she'll never know
I'm losing hope 'cause she's so
Lost in stereo, lost in stereo

Av Johanna - 27 september 2010 21:21

Prov imorgon. Prov på onsdag. Press och frustration.

Idag är det en hel månad sedan jag och Katta såg finaste Henrik Berggren uppe i Norrköping. Saknar det fruktansvärt mycket.

Trädens alla löv börjar skifta färg. Det är inte förrän då jag faktiskt inser att det är höst nu. Höst är mysigt & fint. Röda, gula, orangea löv. Så färgglatt. Så fint.

Men ska inte sitta och verka så dagdrömmande, utan återgå till pluggandet, plugga nån halvtimma till och sedan göra mig iordning för sängs, och hoppas att jag klarar matteprovet imorgon.

Av Johanna - 26 september 2010 22:08

 

 

 

 

 

  

Av Johanna - 26 september 2010 21:18

Åkte in till stan med mamma en snabbis på eftermiddagen.

Nya Cheap Monday byxor is tha shit, åhåhå!

Å så blev det tröjor, strumpor och underkläder.

Och moster Rebecka, som åker färjan hem från Danmark, har avslöjat att hon köpt kajal och mascara till mig som hon ska komma o lämna på onsdag, awesome!

 

Nyss tjockat mig med glass. Måste träna nån gång under veckan, seriöst. Gått upp 1 kg, usch. Blä. Väger 56 kg och kommer säkert väga över 60 innan årets slut. Blä.

 

btw, ska försöka lära mig Broder Daniel låtar på gitarr. Inom snar framtid. Nejmen seriöst, det är dags för att verkligen försöka lära mig spela gitarr..

Av Johanna - 25 september 2010 22:44

Igår, direkt efter skolan, tog jag bussen in till stan. Bytte till tåg och åkte till Ytterby.

Väl hemma hos Katta, så lagade vi pannkakor. Mums! Sedan gick vi en bra bit för att fotografera vid en rätt fin plats vid älven. Jävlar vad mycket mygg det var där!

Vi fotograferade och filmade lite randomklipp som nog kommer upp på Youtube så småningom.

Bacardi med sprite, mums!

När vi kom hem till Katta igen lekte vi fjortisar och gjorde oseriösa videobloggar, hihi.


"Om det här var mina näsborrar skulle dom vara jääättestora.

Men om det skulle vara mina bröst skulle dom vara jääättesmå!"


Idag vaknade vi runt halv elva och jag tog tåget hem runt ett tiden. Var tvungen att ta bussen till Ytterby Station - själv, och jag brukar vara rätt duktig att hoppa av fel, men det var inte särskilt svårt att se stationen, heheh.

Bilderna från gårdagen lägger jag upp i ett enskilt inlägg så fort Katta skickat dom.


Tack Katta för en fantastisk bra fredag. Puss.

Av Johanna - 24 september 2010 15:00

Sitter på tåget mot Ytterby nu.

Passerar åkrar efter åkrar. Hästhagar efter hästhagar.

Känner på mig att idag kommer det bli en lång, lång dag. På ett bra sätt, såklart.

Kvinnan bredvid mig ger mig onda ögat när jag försöker smyga med hårsprayen..

Men har bara 36% batteri kvar, som ska hålla tills imorgon så ah. Uppdaterar och lägger upp bilder o så imorgon. Pusshejs!

Ovido - Quiz & Flashcards