Galenskap

Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna - 31 juli 2010 14:45

Lyssnat på Hurt med Nine Inch Nails och Johhny Cash hela morgonen.

Syrran blev förvånad över att höra Nine Inch Nails spela den låten. Varför? Det är ju Nine Inch Nails som spelade den först, Trent Reznor skrev den. Det är Johnny Cash som gjorde cover på låten, inte Nine Inch Nails. Varför tror alla att det är tvärtom?

 

Vilken verison tycker du bäst om? Nine Inch Nails eller Johnny Cash?

Visste du att det var Trent Reznor från Nínce Inch Nails som skrev den

eller trodde du att det var Johnny Cash?

 


Nine Inch Nails


Johnny Cash

Av Johanna - 30 juli 2010 21:56

  

  

Idag har det regnat som fan. Vaknade halv sju imorse, redan då hade det börjat vräka ner. Sen när jag gick upp kvart över elva var det som imorse gånger 1000.

Så det har regnat heeela dagen idag.

Var på bio med Nadja och Emma för två timmar sedan! Vi såg Shrek. Det var inte så där jättebra, lite smårolig imellanåt. Och man kände sig verkligen extremt smexig i 3D glasögonen, haha!

Lyssnar på We no speak americano. Man blir aningen glad av den, danssugen också för den delen, hehu.

Av Johanna - 29 juli 2010 12:40

Har inte gjort någonting under hela veckan.. typ. Segt som satan. Och tror inte att det blir nån bio idag. Och vet inte fall jag orkar dra mig in till stan imorgon, får se, i så fall bara för att leta efter snygga byxor från BIKBOK.

 

Det regnar. Mysigt men ändå dystert.

Alla roliga filurer är antingen i Danmark, Norge eller fortfarande i sängen och sover. Kul.. fast näää.

Snart är det All Time Low! Vilket också betyder att skolan börjar snart.. 8 dagar efter All Time Low är det skola.. Är inte så där jättepepp inför konserten nu bara för det. l0l.

Av Johanna - 28 juli 2010 22:01

  

Idag åkte hela familjen upp till mormor & Åkes sommarstuga. Firade att Åke fyller 67 år idag. Ann-Louise, Johan, Rose-Marie, Ann-Marie och alla dem var där. Inte lätt att hålla koll på alla kvinnor på Åkes sida när alla har dubbelnamn, heh.

Åh, Annelies hund Nox är förjävla söt! Det är en sån där... "slädhund" som jag kallar de. Vettefan vad den rasen heter egentligen.

Haha, Johan kom varken ihåg storasyrran eller mig. Fast det förstårs, vi har förändrats en hel del på sistone, mest jag faktiskt, med tanke på att jag hade glasögon och hela köret innan.

Det var i alla fall lika halvsegt som vanligt att vara uppe i Lödöse. Dock ska vi dit  igen, nästa torsdag för att fira mormor som fyller 70.

Åh, när Johan, mamma och syrran pratade om tatueringar(med tanke på att Johan har en hel del och syrran vill tatuera sig i år, så kom dem lätt in på det efter ett tag)så längtade jag ännu mer till att få fylla 18, om tre år.. Då jävlar! 

Av Johanna - 27 juli 2010 15:44

     

Jag hatar såna här dagar. Då man har noll ork till att vara social. Då man bara ägnar tiden åt att stirra sig blind på dator- och tvskärmen, timme efter timme tills man är tvungen att ta en kort break för att äta, och sedan stirra vidare tills man tröttnar och sedan går o lägger sig vid ett, halv två och ligger vaken till fem.

Och till råga på allt så flår jag på bägge axlar. Ganska rejält. Inte fint.

Det är tråkigt nu(eller ah, dem åkte i söndags)när tvillingarna och Katta har åkt till Danmark, och ska vara borta tills på lördag eller söndag. Förhoppningsvis blir det bio med Nadja och Emma på torsdag.

Har absolut inget intressant att skriva om, som man nog märkt. Så ska nog fortsätta att lyssna på Kristian Anttila och snart förflytta mig upp till TV:n - igen.

Av Johanna - 26 juli 2010 15:19

Om 4 eller 5 månader är det ett år sen. Ett år. Ett helt år sen. Vilket då betyder att det snart har gått två år sedan allting började. Två år. Tiden bara rusar iväg. Känns som om det vore igår.

I över ett år har jag sagt att jag försökt gå vidare, men egentligen är det inte så särskilt sant. Jag försökte fixa allt, inte gå vidare, jag letae efter en ny start på vår relation till varandra, jag försökte inte gå vidare, försökte knappt bearbeta det som hade hänt.

Nu har han sagt upp kontakten med mig. Sen några månader tillbaks. Känns fortfarande lika konstigt när jag skriver eller säger det. Han har sagt upp kontakten. Jag vill sätta mig nånstans där jag kan vara ensam, tänka och bara gråta. Men den tiden är över. Hoppas jag.

Det är dags att gå vidare nu..

Och aldrig kommer jag visa mig så svag igen.

Av Johanna - 25 juli 2010 19:49

  

  

Idag åkte jag med Katta och Victor upp till Ytterby! Väl där väntade vi på Sofia som också skulle komma.

Hahah åh, man måste bara älska Kattas extremt stora mjukisbyxor som åkte ner hela tiden. (Hon hade kort-byxor under, aki?) 

Fastän det regnade så var det riktigt kul.

Efter vi hade varit på Yttern, en fotbollsarena, så stack vi till ena pizzerian och åt. Det var trevligt och lite småmysigt.

Och när vi skulle köpa choklad strax därefter, så... Asså... Katta gav han i kassan pengarna, men sen när vi tog chokladen för att gå började  han i kassan fråga oss om vi skulle gå utan att betala, för enligt honom hade vi inte betalat. Men efter mycket tjat så kollade han i sina jackfickor där han hade lagt pengarna, l0l. Så ah, nu vet vi att han ger dricks till sig själv, haha!

Sen spenderades en timme eller två utanför Ytterbys Bibliotek där vi hade roligt.

Men sen närmare fem var alla tvunga att dra hemåt såatteh... nu sitter jag här utan planer inför kommande vecka!

Av Johanna - 24 juli 2010 17:20

Min värld ska aldrig röra din

Din värld ska aldrig röra min

Ovido - Quiz & Flashcards